Sunday, March 10, 2013

Klöver till mig

Jag har länge haft det här gröna klövertyget i skåpet, med planen att det skulle bli en sommarklänning till mig. Nu har jag äntligen knåpat ihop ett ärmlöst mönster, en kombination av Onion 2035 (kjoldelen) och ett eget linnemönster (livet). På bilden tycker jag inte den ser så fin ut, men det beror nog mest på de bleka armarna... I sommar tror jag den kommer bli välanvänd!

Mönster
Onion 2035 (kjoldelen) kombinerat med eget linnemönster (livet).

Material
Grön klöverjersey från Liandlo, gul interlock från JNY.

3 comments:

  1. Härlig! Ska ge mig på nått likande :)

    ReplyDelete
  2. Superfin! Jag måste också ta mig tid att sy något somrigt till mig själv känner jag! Plus att jag är asgravid, så jag har inte så mycket som passar längre... :)

    ReplyDelete